Opieka hospicyjna domowa
Opieką hospicyjną domową obejmowane
są osoby cierpiące na choroby nieuleczalne, niepoddające się leczeniu przyczynowemu, po zakończonym procesie diagnozowania i leczenia.
Choroby, które mogą być podstawą do przyjęcia do hospicjum, to:
- choroby nowotworowe /C00-D48
- następstwa chorób zapalnych ośrodkowego układu nerwowego /G 09/
- układowe zaniki pierwotne zajmujące ośrodkowy układ nerwowy /G 10-13/
- kardiomiopatie -w okresie schyłkowym /I 42-43/
- niewydolność oddechowa niesklasyfikowana gdzie indziej /I 96/
- owrzodzenia odleżynowe /L 89/
Jakie czynności obejmuje opieka hospicyjna domowa?
- pomoc w łagodzeniu objawów choroby
- zapobieganie powikłaniom spowodowanym długotrwałym leżeniem w łóżku
- wparcie psychiczne chorego i edukacja jego rodziny
- bezpłatne wypożyczanie sprzętu medycznego
- kierowanie na badania
- pomoc psychologiczna
Podstawą do objęcia chorego opieką hospicyjną domową jest skierowanie wystawione przez lekarza rodzinnego lub lekarzy z oddziałów szpitalnych.
Opiekę realizujemy bezpłatnie na podstawie umowy z Pomorskim Oddziałem Narodowego Funduszu Zdrowia w Gdańsku.
Zespół Hospicjum Domowego stanowią: lekarze, pielęgniarki, fizjoterapeuci, psycholog.
Pierwsza wizyta Zespołu Hospicjum Domowego odbywa się po uzgodnieniu terminu z pacjentem lub jego rodziną/opiekunem. Podstawą do ostatecznej kwalifikacji chorego do opieki jest wywiad lekarski.
Wizyty lekarza w ramach opieki przewidziane są 2 razy w miesiącu, zaś wizyty pielęgniarki – 2 razy w tygodniu. Jeżeli jest to konieczne, wizyty mogą odbywać się częściej.
Zachęcamy Pacjenta i jego Opiekuna do wypełnienia anonimowej ankiety dotyczącej satysfakcji z jakości opieki - druk do pobrania poniżej. Ankietę można pozostawić w siedzibie Stowarzyszenia w skrzynce ankiet lub przekazać pielęgniarce.
Do pobrania:
Skargi i zażalenia
Pacjent ma prawo do składania skarg / zażaleń / reklamacji dotyczących jakości usług:
- do prezesa lub kierownika jednostki świadczącej usługi – Stowarzyszenie Pomocy Osobom Przewlekle Chorym „Dar Serca”, ul. Reja 12, 82-400 Sztum, tel. 502 610 662 lub 502 610 652 - osobiście, pisemnie, telefonicznie, mailowo: biuro@darsztum.pl
- do płatnika usług zdrowotnych - pisemnie pod adresem: Pomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia, ul. Marynarki Polskiej 148, 80-865 Gdańsk, tel. 58 75 12 533; 58 75 12 576.
Powyższą informację sporządzono w oparciu o warunki realizacji umowy z płatnikiem usług zdrowotnych.